Blogger Backgrounds

Monday, August 15, 2011

..Pahit Itu Manis..
















assalamualaikum wth....bismillahirrahmanirrahim~

Ingin berkongsi dan dikongsi..semua orang pasti inginkan kebahagiaan,tiada yang mahu dihimpit masalah dan kesulitan..ada akhwat berkongsi dgn ana "bahagia" itu x semestinya "tenang"..ana setuju sgt..kadang2 kite bahagia tpi still xrasa tenang..mcm mne tu ye?fikir2kan k..

Ana akan kuat lagi untuk teruskan perjuangan di medan baru.Setahun lebih sudah ana kumpul kekuatan ini di medan sebelum2 ini,x mgkin ana jatuh lagi kecuali itu kehendak dari Allah.Teringat perbualan Jibril A.S dan Allah SWT sewaktu Allah ingin menjadikan manusia khalifah di muka bumi ini,Jibril hairan mengapa manusia yang lemah itu yang mahu dijadikan khalifah sedangkan makhluk Allah yang lain semua men0lak. tapi Allah menjawab " Aku tahu apa yang kamu tidak tahu"

Lihat? Allah Maha Mengetahui smuanya...dan benda2 yang pahit kita rasakan.. Allah lebih tahu..percayalah..yakinlah pda Allah...kebahagian itu datang dariNya...~

Sentiasa lah ingat Allah yang mengatur hidup kta. Walaupun pahit pasti ada hikmah di sebaliknya.Tidak ada kesenangan yang tidak diiringi kesukaran dan tidak ada kesukaran yang tidak diiringi kesenangan. Selepas ketawa, pasti menyusul air mata. Selepas kesedihan pasti kegembiraan menjelma. Allah memberikan kita terang untuk bersyukur. Allah berikan kita gelap untuk bersabar.Jadilah insan lara yang temannya mujahadah dan taubat. Sentiasalah berusaha menjadi insan yang baik walaupun masih digamit oleh ghairah kejahatan dan dosa. Jatuh, bangun kembali. Jatuh, bangun lagi.


*1 message received from Alhanun Nur
"kadang sukarnya mengerti perasaan ini,terlalu banyak perubahannya,sampai satu tahap rase dah xboleh nak maju,berhenti sejenak supaya xmundur terus langkahan ini..ALLAH..ku tahu ku mampu,cuma sekarang aku xdapat nak maju sebentar tanda lemahnya diri..ukhti..amin kan doa ana~

*1 message sent from me
"Ameen Ya Rabb~ :)


*untuk ukhti alhanun nur
Tuliskan RANCANGANMU dgn PENSIL..Kemudian serahkan PEMADAMNYA kpd ALLAH..
Izinkan Allah memadam bahagian yang BUKAN ditakdirkan untukmu..Dan MENGGANTIKANNYA dgn rancangan yg lebih BAIK..Kerana DIA lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya..
InsyaAllah, Allahu yurdho 'alaik..

*ingatan untuk diri,sahabat n semua,cintailah perjuangan untuk Islam ini setulusnya kerana kita x pasti adakah kita masih di barisan ini,walaupun pahit untuk laluinya..teruskan..demi redhaNya,ayuh ukhti kita harunginya..m0ga Allah sentiasa bersama kita. Ana yakin. insyaALLAH. terima kasih sahabat atas kasih kalian. Demi Allah kasih ana utk kalian sentiasa mekar di hati.Tingkatkan amal teguhkan iman.



‎________¶¶¶¶¶¶¶
______¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
_____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__.¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___(¯`♥´¯) ─────────█─█
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶____`•.¸.•´-█​███──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶______¶¶¨¨¨¨ █──█──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_________¶¶¶¨¨¨¨ ████──█──█─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶________¶¶¶¶¨¨¨¨ ───███████─█
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶_____¶¶¶¶¶
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶___¶¶¶¶¶¨¨ Ya ALLAH ..
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ Sesungguhnya aku lemah
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ tanpa petunjuk-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨ aku buta tanpa bimbingan-MU
¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨¨ aku cacat tanpa hidayah-MU
_¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¨¨¨ aku hina tanpa Rahmat-MU
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
____¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶​¶
_____¶¶__¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶​¶¶¶
___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶​¶¶¶¶
○°ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº° °ºoº°


-"jika dirimu tidak mampu untuk menangis kerana Allah..maka menangislah kerana ketidakmampuanmu itu..kerana kita tidak selalu mendapatkan apa yang kita sukai, oleh itu kita sukai apa yang kita dapati"-

3 comments:

  1. salam fuh selamat mesej den pasai cincin x ada.haha.

    ReplyDelete
  2. salam sayang ukht...
    jazakillahu khoir atas semangat yang sering anti lontarkan, waa! terasa tercabar nhe, anti lagi3 matang dari ana, hehe. ye ukht, sedang me'refresh' kembali, apakah niat diri untuk menjadikan ni tarbiyah dalam kehidupan, adakah hanya sekadar memenuhi rasa suka mengajak org ke arah kebaikan, atau sekadar memenuhi amanah, atau memang kena sami'na wa ato'na dengan semua pengarahan., baru perasan, mungkin masih belum cukup menjiwai tarbiyah ini sedalam-dalamnya..

    walau faktor sekeliling yang mungkin masih x membantu, tapi dek kerana leka, lupa pula yang alam ini sangat3 membantu.. ana memang begini! suka sgt menambah 'worst' kan keadaan, asif if buat anti kacau bilau..

    tunggu balasan ana di muka mencari makna kehidupan.

    -terima kasih semanis kurma- ^_^

    ReplyDelete
  3. kita fkir kita kuat tpi sbnrnye kita blum "kuat" untuk hadapi sumanya even kita d tarbiyah..ayuh kak!GENTAR sblum GENCAR!

    ReplyDelete

..Hayatku..

Daisypath Happy Birthday tickers